Dzisiaj test auta z czterema pierścieniami w atrapie chłodnicy. Auta, które kojarzy się z precyzją prowadzenia ze względu na legendarny napęd Quattro, auta które ma zapewniać przewagę dzięki technice – Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic.
Gabaryty…
Z długością 4,7 metra, Audi A4 należy zaliczyć do samochodów klasy średniej. Wnętrze pojazdu zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów w przypadku gdy z drugiego rzędu siedzeń nie będą korzystały osoby o wzroście powyżej 180 cm. W innej sytuacji mogą pojawić się zarzuty, iż ilość miejsca jest niewystarczająca. Przestrzeń bagażowa na poziomie 490 litrów pomieści wakacyjny ekwipunek, jednak z kompletem pasażerów docenimy zalety i możliwości jakie oferuje nam nadwozie typu Avant.
Wyposażenie…
Samochód, który testowaliśmy został optymalnie skonfigurowany. Właściciel pomyślał o komforcie podróżowania, zamawiając z długiej listy opcji dodatkowych: sportowe fotele z tapicerką skórzaną oraz alcantarą, nawigację satelitarną z systemem MMI, automatyczną skrzynię biegów, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz podgrzewane fotele. O dobrą widoczność dbają reflektory Bi-xenonowe, lusterko wewnętrzne automatycznie ściemniane oraz czujnik deszczu regulujący pracę wycieraczek. W samochodach marek Premium lista dodatków, w które zostało wyposażone auto, jest uzależniona tylko od wyobraźni oraz zasobności portfela przyszłego nabywcy oraz od tego czy dany element jest nam potrzebny czy zbędny.
Napęd, zawieszenie, koła…
Dwulitrowy, 143 konny, motor zastosowany w Audi pracuje bardzo poprawnie. Jest cichy, dobrze wytłumiony (w czasie jazdy padło zaskakujące pytanie jednej z pasażerek – jaki to silnik ?), dzięki czemu do kabiny docierają tylko szumy opływającego auto powietrza. Napęd w połączeniu z przekładnią typu Mulitronic idealnie nadaje się tylko do spokojniej jazdy, ponieważ gwałtowne korzystanie z pedału przyspieszenia powoduje szarpnięcia oraz „dziwny” dźwięk dochodzący spod maski w górnym zakresie prędkości obrotowych. Średnie spalanie takiego duetu na poziomie 8,5 litra oleju napędowego pozwala na rzadkie odwiedzanie stacji benzynowych oraz nie powala użytkownika na kolana w serwisie. Audi w ósmej generacji modelu A4 zastosowało zawieszenie wielowahaczowe, które pozwala pewnie pokonywać zakręty z dużymi prędkościami oraz sztywno wybiera nierówności nawierzchni dając dużo radości z prowadzenia mimo przedniego napędu. Koła siedemnastocalowe z oponami 225/50 są kompromisem pomiędzy wyglądem i komfortem oraz dają gwarancję rzadkich wizyt w warsztatach specjalizujących się w naprawie obręczy aluminiowych.
Nasza Opinia…
Naszym zdaniem Audi A4 generacji B8 jest samochodem, który rzeczywiście ma przewagę dzięki zastosowanym rozwiązaniom. Auto bardzo pewnie się prowadzi, wykończone jest na najwyższym poziomie, jest eleganckie i jednocześnie praktyczne dzięki nadwoziu Avant. Sportowa sylwetka pojazdu przypadnie do gustu zarówno ustatkowanemu menagerowi, jak i singlom szukającym auta ze sportowym charakterem.