Volkswagen XL1
Podczas targów „Poznań Motor Show 2014″ w hali koncernu Volkswagen można było poznać niezwykły nie tylko pod względem stylistyki lecz również zastosowanych technologii i osiągów pojazd (wg. producenta najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód – spalający jedynie 0,9l / 100 km) - Volkswagen XL1. Ten niesamowity wynik jest możliwy dzięki połączeniu najniższego pośród seryjnych aut współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0,189, niskiej masy konstrukcji 795kg oraz podwójnego napędu złożonego z wysokoprężnego, dwucylindrowego silnika TDI o pojemności 0,8l i mocy 48KM oraz silnika elektrycznego generującego moc 27KM zsynchronizowanych z siedmiostopniową automatyczną przekładnią DSG. Sprint do setki zajmuje XL1 12,7 sek., a prędkość maksymalna została ograniczona przez producenta do 160km/h. Samochód wyposażony jest w bak o pojemności tylko 10l – zasięg całkowity przy zastosowaniu dwóch silników wynosi 499km, a przy zasilaniu jedynie z silnika elektrycznego 50km. Autem mogą podróżować dwie osoby dla których przewidziano bagażnik o pojemności 120l. Futurystyczna konstrukcja zbudowana jest z ultralekkich materiałów na które składają się aluminium wykorzystane do budowy układu jezdnego, magnezowe felgi czy ceramiczne tarcze hamulcowe. Dotychczas Volkswagen przyjął zamówienia na 200 sztuk XL1, a cena to bagatela 100 000 Euro.