VW GOLF R - Hot’hatch na sterydach
Tendencja wzrostu mocy w samochodach klasy Hot’hatch nie zwalnia – Volkswagen przekroczył kolejną granicę, jeszcze niedawno zarezerwowaną dla samochodów sportowych. Czym jest ponad 190KM, którymi dysponował i przyprawiał w latach 90 o zawrót głowy Golf VR6 do aktualnego mocarza z literką R dysponującego mocą 300KM / 380Nm momentu obrotowego oraz napędem na cztery koła 4MOTION. Parametry te pozwalają osiągnąć pierwszą setkę po niespełna 4,9 sek. (z automatyczną 6-stopniową skrzynią DSG) lub 5,1 sek (skrzynia manualna), a prędkość max to 250KM/h. Piekielna moc opakowana jest w stonowane nadwozie – nielicznymi elementami zdradzającymi ponadprzeciętny charakter są: podwójny wydech zakończony czterema końcówkami, przemodelowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza zapewniającymi odpowiednie chłodzenie dwulitrowego turbodoładowanego agregatu, poszerzone błotniki, srebrne obudowy lusterek i emblemat R na grillu.
Dane techniczne:
Silnik: 2.0l TSI 221kW/300KM
Skrzynia biegów: manualna 6-bieg. lub automatyczna dwu-sprzęgłowa DSG 6-stop.
Napęd: na cztery koła 4MOTION
Zawieszenie: obniżone zawieszenie sportowe „R”
Osiągi: Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,1 s (4,9 s) Max. moment obrotowy: 380 Nm / 1.800-5.500 obr/min.
Zużycie paliwa: Średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100km (6,9 l/100km)