Nowy Golf VII GTI 2.0TSI 230KM Performance
Do Polskich salonów trafiła kolejna odmiana kultowego Hot-Hatch’a – VW Golf GTI A7. Generacja ta w stosunku do poprzednika urosła; jest szersza, dłuższa lecz niższa – dzięki czemu sprawia wrażenie dojrzalszej, muskularnej, eleganckiej, a przede wszystkim szybkiej i sportowej.
Wyposażenie standardowe
GTI A7 oferuje najbogatsze w historii modelu wyposażenie standardowe w którego skład wchodzą m.in.: – Reflektory Bi-ksenonowe – Przyciemnione (65%), termoizolujące tylne szyby – Sportowe zawieszenie, nadwozie obniżone o 15 mm – Przyciemniane tylne światła wykonane w technologii LED – XDS Plus – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego – Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja „Climatronic” – Komputer pokładowy „Premium” z kolorowym wyświetlaczem – pakiet dodatkowego oświetlenia przestrzeni pasażerskiej „Ambiente” – System radiowy „Composition Colour” z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym i 8 głośnikami – Obręcze aluminiowe 17” „Brooklyn” – Podłokietnik z przodu i z tyłu – Pakiet „Czujnik deszczu” – Tempomat
Wyposażenie dodatkowe
Po raz pierwszy na etapie zakupu klient może zdecydować się na fabryczny pakiet zwiększający moc. Pakiet Performance kosztuje 4000 zł, w tej cenie oferuje fabryczne zwiększenie mocy o 10KM, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu o średnicy 340 mm / 310 mm w połączeniu z czerwonymi zaciskami hamulcowymi zdobionymi logo GTI; mechaniczną, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi VAQ dzięki której napęd przenoszony jest na koło o lepszej przyczepności dzięki czemu zmniejszone jest ryzyko poślizgu i poprawiona trakcja samochodu podczas dynamicznej jazdy w zakrętach.
Z dostępnych opcji dodatkowych warto również wspomnieć o takich elementach jak:
* Pakiet Innowacyjny (koszt 4 110 zł) w którego skład wchodzą: – „Lane Assist” – asystent toru jazdy – „Dynamic Light Assist” – czujnik dynamicznego sterowania światłami drogowymi – reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED – spryskiwacze reflektorów – kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy – dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów – dynamiczne i statyczne doświetlanie zakrętów
* Aktywny system ochrony pasażerów „PreCrash„ (koszt 540 zł) – domykanie szyb i szklanego dachu oraz wstępne napinanie pasów bezpieczeństwa w przypadku niebezpieczeństwa kolizji
* Aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC i systemem Front Assist (koszt 1990 zł) – dostępny tylko dla samochodów z automatyczna skrzynią DSG
* Adaptacyjna regulacja charakterystyki sztywności zawieszenia „DCC” (koszt 4200 zł) – możliwość wyboru trybów jazdy: SPORT, COMFORT, NORMAL, ECO, INDIVIDUAL
Osiągi
W przypadku GTI dla użytkownika tego modelu bardziej od wyposażenia liczą się osiągi, trakcja, szeroko rozumiany fun, radość z jazdy. Jak w poprzednich generacjach tak i teraz zasada, iż każda kolejna wersja GTI była wyposażona w silnik o większej mocy i lepszych osiągach została podtrzymana. W przypadku GTI VII inżynierowie VW zdecydowali się na dwulitrowy agregat o mocy 220KM lub w przypadku zakupu pakietu Performance 230 KM obsługiwany przez manualną 6 stopniową skrzynię biegów lub dwusprzęgłową sześciostopniową automatyczną przekładnię DSG. Sprint do setki w zależności od mocy silnika i skrzyni biegów kształtuje się w przedziale 6,4 – 6,5 sek, a wskazówka prędkościomierza może osiągnąć nawet 250 km/h (Golf GTI z pakietem Performance z manualna skrzynią biegów). Świetne osiągi nie są uwarunkowane wysokim spalaniem – producent podaje, że GTI zaspokoi się średnim spalaniem na poziomie ok 6, 4 l / na sto kilometrów – czy tak będzie zobaczymy jak wykonamy pierwsze testy – o wynikach na pewno poinformujemy
Golf GTI to historia, prekursor i profesor wśród Hot-hatchy – może są mocniejsi, szybsi ale GTI to klasa sama w sobie – zaraz po premierze staje się klasykiem…
Dla zainteresowanych zakupem podajemy kontakt do przedstawiciela autoryzowanego salonu marki VW.
Volkswagen Rzepecki Mroczkowski
ul. Wiatraczna 5
61-242 Poznań tel.
+48 604 433 881